Inleiding

Bij Scouting Den Hoorn gebruiken we de evenementenmodule binnen Scouts Online (SOL) voor onze evenementen. (B.v. Weekenden, kampen) Dit geeft voor onze vrijwilligers een grote administratieve verlichting. We hebben automatisch een overzicht van wie er meegaat, annuleert en wie heeft betaald en wie nog niet. Vanaf nu heeft u het inschrijven, annuleren en de keuze hoe te betalen zelf in de hand. Via de door u verstrekte machtiging betaald u het evenement/ activiteit via incasso.

Mogelijkheid 1:

Link via de e-mail
Het is mogelijk dat u van Scouting Den Hoorn een e-mail krijgt met een link om in te schrijven. U komt direct op het inlogscherm. Heeft u al inloggegevens, log dan in. Heeft u geen inloggegevens, dan kunt u deze eenvoudig aanvragen. Na het inloggen komt u direct op het juiste formulier en kunt u de inschrijving afronden.
Voor verdere informatie lees verder na mogelijkheid 2.

Mogelijkheid 2:

Via Scouts Online inschrijven
U gaat naar https://sol.scouting.nl/
Als u ingelogd bent, klik dan op: Mijn Scouting > Spel > Inschrijven evenementen

Hierna klikt u op bereik. De groepsactiviteiten van Scouting Den Hoorn staan nu bovenaan.
Vervolgens klikt u op naam de gewenste activiteit, bijvoorbeeld groepskamp.

Op de volgende pagina vinden jullie informatie, contactgegevens en het formulier om in te schrijven. Druk op het juiste formulier.

Nu kunt u, in dit geval, het inschrijfformulier invullen.

Bevestiging en informatie voor de ouders / verzorgers

Op het e-mailadres wat in Scouts Online geregistreerd staat, ontvangen het lid en de ouders/verzorgers een bevestigingsmail.
Zorg dat u gegevens kloppen in Scouts Online, anders mist u informatie via de e-mails.

Factuur

De factuur van de activiteit (en contributie) kunt u vinden bij:
Mijn scouting > Financiën > Mijn facturen.

Op de factuur vindt u ook de data van afschrijving (bij incasso) of de uiterste betaaldatum en naar welk IBAN nummer (Bij handmatige overschrijving)

Controleer en/of wijzig je inschrijving

Wil je nalezen of het allemaal goed is gegaan. Of je inschrijving wijzigen of annuleren?
Ga dan naar Mijn Scouting > Spel > Mijn inschrijvingen

Vragen?

De teamleider van de speltak kunt u verder helpen of druk binnen Scouts Online rechtsonder op “Laat je vraag achter” of “Chat, stel je vraag”*

*Afhankelijk of de helpdesk is bemand door Scouting Nederland