Zaterdag 5 september 2020 is ons nieuwe scoutinggebouw feestelijk geopend!

In de ochtend hebben de Bevers en Waterwelpen uitgebreid afscheid genomen van het oude, lege gebouw aan Tanthofkade, om vervolgens al zingend naar het nieuwe gebouw te paraderen.

Eenmaal aangekomen bij het nieuwe gebouw was het feest: de vlaggen en ballonnen hingen uit! Na een officieel praatje van onze nieuwe groepsvoorzitter Bert-Rik was het tijd voor een rondleiding en de inzegening van het nieuwe gebouw.

’s Middags was het tijd voor de Waterscouts en Explorers om het nieuwe pand te openen! Deze wat oudere leden werden uitgedaagd om vuur over te varen van het oude naar het nieuwe gebouw, dit vuur was nodig om ons scoutingbord te onthullen. Ook bij hen hield de groepsvoorzitter een praatje en kregen ze een rondleiding.

Aan het einde van de middag was het tijd voor de opening voor de volwassenen. Na een praatje van de (oud)-nieuwbouwcommissievoorzitter Johan van den Berg en groepsvoorzitter Bert-Rik de Zwart heeft burgemeester Arnoud Rodenburg het gebouw geopend. Na een afrondende inzegening van de vlaggenmast was scouting Den Hoorn officieel ingezegend. Hierna werden er gefaseerd rondleidingen gegeven in het gebouw en werd er afgesloten met een feestelijke borrel.

Zoals eerder misschien al te lezen was ging deze opening gepaard met een wisseling van groepsvoorzitter. Na ruim 5 jaar actieve inzet heeft inmiddels oud-voorzitter Eelco van Cooten besloten het stokje over te dragen wanneer het nieuwe gebouw klaar was, hiervoor was de opening natuurlijk het meest geschikte moment. Wij zijn Eelco erg dankbaar voor de afgelopen jaren, mede dankzij hem is er een prachtig nieuw scoutinggebouw in het sportpark verrezen. Daarnaast zijn wij erg blij dat Bert-Rik de Zwart ons nieuwe groepsvoorzitter is geworden. De vrijwilligers kijken er erg naar uit om vanaf heden in het nieuwe gebouw allerlei uitdagende activiteiten voor de kinderen te organiseren, wij hopen de kinderen ook!