Afgelopen weekend vond voor de Explorers en de Roverscouts (v.h. Loodsen) het jaarlijkse klusweekend plaats. Er is de hele zaterdag hard gewerkt, en er is veel voortgang geboekt. Zo hebben de Loodsen de gehele onderkant van de schuit af, en is de zijkant van de schuit in de menie gezet.

De Explorers hebben hard gewerkt aan de onderkant van hun 2 lelievletten, het bijhorende houtwerk en aan de Taklift, hun nieuw motorboot. Na al dit harde werk werd er heerlijk avond gegeten, en al snel hierna werd het Loodsenhok verbouwd tot een heuse bioscoop, en kon het filmkijken beginnen. Er was een brede film selectie gemaakt, zo is er gekeken naar ‘The Revenant’, ‘The Last Witch Hunter’, ‘Interstellar’, ‘Black Mass’, en het enigszins toepasselijke ‘Scouts Guide to the Zombie Apocalypse’. De volgende ochtend ging iedereen moe maar voldaan naar huis, om daar vanzelfsprekend verder te slapen. Het was een leuk en productief weekend.