Foto: De gestolen motoren

Afgelopen week zijn wij erg verrast dat er in onze loods is ingebroken. De reacties die daarop volgen vanuit het dorp doen ons erg goed! Ook verschillende media hebben contact gezocht en aandacht besteed aan het vervelende voorval.

Wij krijgen vanuit diverse hoeken hulp geboden. Zo kunnen wij u vertellen dat wij verschillende aanbiedingen hebben gekregen voor het lenen en gebruiken van buitenboordmotoren tijdens het kamp van de waterscouts. En nog een fijne mededeling: 'Mocht het gebruik bevallen, mogen wij de buitenboordmotor zelfs houden!'
Verder heeft een vader van een lid van ons een generator ter beschikking gesteld voor het kamp.
Voor beide aanbiedingen willen wij de betrokken personen enorm bedanken! Geeft ons weer wat rust voor de kampen die voor de deur staan!

Ook verschillende middenstanders hebben aangeboden om ons te helpen om de schade van de inbraak zo beperkt mogelijk te houden. Wij zijn nog in gesprek met deze lieve 'sponsors' en houden u uiteraard op de hoogte als er meer nieuws is.

Scouting Den Hoorn is het slachtoffer geworden van inbraak. Daarbij zijn onder meer twee buitenboordmotoren buitgemaakt, die binnen twee weken nodig waren voor de zomerkampen van o.a. de waterscouts.

"We zijn totaal verrast en boos", aldus bestuurslid Dennis van der Sluis. "Nu kunnen de waterscouts niet varen met de buitenboordmotoren op kamp. Het zomerkamp is het hoogtepunt van het jaar bij de scouting."

Naast de twee buitenboordmotoren, die voorzien zijn van Scouting Den Hoorn-stickers, zijn er onder andere twee stroomgeneratoren, een slijptol, een kantenmaaier en een kruiwagen verdwenen. Van der Sluis vermoedt, dat de inbraak tussen woensdagmiddag en afgelopen nacht heeft plaatsgevonden. Er is inmiddels aangifte gedaan bij de politie.

"We hopen met name voor de buitenboordmotoren nog een oplossing te vinden voor het zomerkamp. We zullen hiervoor de financiën bij elkaar moeten gaan zoeken. Voor een scoutinggroep zijn dit flinke uitgaven", aldus Van der Sluis. Mocht er iemand zijn die een buitenboordmotor heeft staan die niet meer gebruikt wordt en deze wil schenken, dan zou dat geweldig zijn!

Wil je contact, mail ons, info @ scoutingdenhoorn.nl
En mocht je weten waar de motoren zijn of wie ze heeft laat het ons of de politie het weten!